Консалтинговая компания Brand Finance опубликовала рейтинг 50 самых дорогих брендов России. The consulting company Brand Finance has published top 50 of the most valuable Russian brands.
Самым ценным брендом третий год подряд был признан Сбербанк. Его бренд был оценен аналитиками в 842,1 млрд руб. Это на 25,6% больше, чем годом ранее. Sberbank was recognized as the most valuable brand for the third year in a row. His brand was estimated by analysts at 842.1 billion rubles. This is 25.6% more than a year earlier.
Несмотря на то, что самый дорогой бренд страны — финансовая организация, в целом в рейтинге 50 самых ценных брендов России доминирует нефтегазовая отрасль.

Despite the fact that the most valuable brand in the country is a financial institution, in general, the oil and gas industry dominates in top 50 of the most valuable Russian brands.

371l

 

Самый быстрорастущий бренд России — Новолипецкий металлургический комбинат. Eго стоимость выросла на 82% за год.

 

The fastest growing brand in Russia is the Novolipetsk Metallurgical Plant. Its value has grown by 82% over the year.

Несмотря на тяжелое положение авиационной отрасли, бренд «Аэрофлот» растет в цене год за годом. Сейчас компания расположилось на 12-й позиции в рейтинге, а «дочка» «Аэрофлота» — авиакомпания «Россия» заняла 48-я позицию. Despite the difficult situation in the aviation industrythe Aeroflot brand is growing in value year after year. Now the company is in the 12th position, and the subsidiary of Aeroflot, Rossiya Airlines, is in 48th position.
Впервые в рейтинг Brand Finance вошли также «Стройгазмонтаж» (30-е место), АЛРОСА (39-е место) и «Почта России» (46-е место). For the first time, Stroygazmontazh (30th place), ALROSA (39th place) and Russian Post (46th place) also entered the Brand Finance Top 50.
Для того чтобы оценить стоимость того или иного бренда, Brand Finance оценивает стоимость всего предприятия, общую ценность бренда для акционеров, и ценность торговых марок, которыми владеет компания. In order to assess the value of a particular brand, Brand Finance evaluates the value of the entire enterprise, the total value of the brand to shareholders, and the value of the brands owned by the company.
Для расчета ценности бренда Brand Finance  оценивает силу бренда, что включает в себя оценку ма́рке́тинговых инвестиций, эффективность бизнеса и узнаваемость бренда. To calculate brand value, Brand Finance evaluates brand strength, which includes an assessment of marketing investment, business performance and brand awareness.
Также оценивается диапазон ро́ялти для каждой отрасли и конкретной компании, и  прогнозируется выручка с учетом налогов. The royalties range is also estimated for each industry and specific company as well as revenue including taxes.

 

Источник РБК 

 

Words in business / Слова в деловой лексике 

 

 

Sign up to our Business Course. We help you write down your presentation in Russian

russiancourses  

Read and Listen:

РОСАТОМ

26s  

Лукойл

9s  

СБЕР (Сбербанк)

8s

Аэрофлот

10s  

Касперский

6s  

Норникель

14s  

Яндекс

24s  

Калашников

25s